Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Digitaliseren van documenten met maatwerk software.

IWS is een logistieke organisatie gespecialiseerd in waiver documenten, bekend als "cargo tracking notes". Deze documenten worden gebruikt voor in- en export voor Afrikaanse landen. De waivers zijn in 24 landen verplicht en erg belangrijk voor logistieke bedrijven. IWS heeft de missie om het aanvragen en valideren van waivers binnen 24 uur te regelen. En dat op een simpele, efficiënte en kosten reducerende manier. Het antwoord was simpel: digitaliseer het hele proces, van begin tot eind.

Lees verder

Onze services

Analyse & Strategie
Maatwerk Software
Online marketing
Exact Online koppeling
UX Design
UI Design
CRO
Serviceproces

Software dashboard voor waiver validatie.

Best een uitdaging. Vooral omdat het hele proces voorheen via papieren documentatie verliep. In de discovery fase hebben we samen met IWS de hele procesflow doorgelicht en gekeken waar we efficiëntie konden behalen.

Het bleek al snel dat een proces dashboard in de vorm van een webbased applicatie de oplossing was. Dit maakte het mogelijk om het interne proces te digitaliseren en onderdelen te automatiseren. Ook creëerde het de mogelijkheid voor klanten om hun waiver aanvraag digitaal in te dienen in plaats van via de telefoon of mail.

Maatwerk logistieke software nodig?

0%

Omzetgroei sinds livegang

0%

Minder gebruik van papier

0%

Reductie personeel

Aanvragen verwerken middels een software dashboard.

Er is een maatwerk software dashboard ontwikkeld voor medewerkers en een omgeving voor klanten. Medewerkers van klanten kunnen zo, tegelijkertijd via hun eigen profiel, waiver documenten aanvragen op transporten die ze doen van en naar 24 verschillende Afrikaanse landen. Dit gebeurt via een gemakkelijk digitaal aanvraagproces.

De gebruiker kan beheren welke aanvragen al zijn gevalideerd door IWS en welke aanvragen nog in behandeling zijn. Op de achtergrond verwerken medewerkers van IWS de aanvragen van klanten in hun dashboard. Er kunnen meldingen aan klanten worden gemaakt van documenten die nog niet compleet zijn of niet zijn goedgekeurd. Zo kunnen makkelijk tientallen aanvragen per dag worden verwerkt.

Maatwerk software dashboard

4x snellere verwerking door maatwerk software.

Door de digitalisering van het aanvraagproces worden alle aanvragen nu via het dashboard verwerkt. Dit zorgt ervoor dat alle benodigde documenten en informatie sneller compleet zijn en maakt daardoor de validatie vele malen sneller. Dit heeft ervoor gezorgd dat IWS de verwerking van waivers binnen 24 uur kan voltooien!

"IWS-medewerkers worden steeds zelfsturender en efficiënter waardoor verbeteringen sneller worden gerealiseerd."

Neville Starke
Projectmanager Digital Impact

Het design team van Digital Impact is doorlopend met IWS aan de slag om de gebruikerservaring te verbeteren. Dit doen we door data-analyse en feedback van de gebruikers te verwerken. We gebruiken Hotjar om gebruikersgedrag te analyseren en verwerken onze bevindingen in een backlog.

Samen met IWS bespreken we ideeën en innovaties binnen een serviceproces. We hebben in dit proces actief contact met het team van IWS om bugs, problemen en doorontwikkelingen te managen en te verwerken. Dit doen we vanuit het ITSM-principe, waarbij Digital Impact altijd de nadruk legt op continue verbetering.

Klanten ontzorgen via kredietsysteem.

De klanten van IWS zijn vaak grote expediteurs en forwarders met veel personeel. Grote groepen medewerkers zijn tegelijkertijd bezig met het aanvragen van waivers. Daarom introduceerden we een kredietsysteem, waardoor niet iedere aanvraag los hoeft te worden afgerekend. Klanten kunnen krediet opwaarderen zodat medewerkers doorlopend aanvragen kunnen doen. De hoofdbeheerder van de klant krijgt tijdig een melding wanneer nieuw krediet moet worden opgewaardeerd.

Altijd live met 24/7 support.

Wereldwijd wordt gebruik gemaakt van de webbased software van IWS. Het is essentieel dat de uptime van de applicatie zoveel mogelijk gegarandeerd kan zijn. Ons DevOps team heeft een belangrijke rol om de continuïteit van de applicatie doorlopend te monitoren. Als er ook maar iets gebeurt, staan we klaar. Altijd! 24/7 support dus.

Online marketing voor
logistieke dienstverlening.

Online Marketing

Online vindbaarheid verhogen.

Voor IWS hebben wij meer online zichtbaarheid gecreëerd door middel van Google Ads. IWS bevindt zich in een niche, en wil binnen deze niche goed vindbaar zijn voor logistieke organisaties die goederen naar Afrikaanse landen vervoeren. Middels een gerichte Google Ads strategie heeft Digital Impact deze online zichtbaarheid voor hen gecreëerd!

Ook jouw conversie verhogen?

Impact maken
voor jouw bedrijf?

Wij helpen je graag bij jouw uitdagingen!

Afbeelding Patrick Bosters
Patrick Bosters

Digital Consultant